Dubové mostovky
Dřevěné mosty a lávky patří mezi hojně vyhledávané řešení přechodu přes řeky, rokle a strže. Jsou nedílnou a významnou součástí dopravního stavitelství. Tato technologicky náročná díla spojují nejrůznější profese. Setkat se můžete jak s mosty dřevěnými, tak betonovými, kamennými nebo železobetonovými.
Obdivovat můžete jak historicky dochovaná díla tak moderní konstrukce. Vždy musí být kladen vysoký důraz na bezpečnost celkového díla. Mosty se skládají z nosné konstrukce a svršku, který je silniční nebo železniční a podle toho musí být konstruován. Dubové mostovky jsou součástí dřevěného mostu a jsou tvořeny příčníky a podélníky.
Dubové mostovky a jejich funkce
Úkolem dubové mostovky je přenášet účinky zatížení z mostního svršku na hlavní nosnou konstrukci. Dubové mostovkymohou působit samostatně nebo můžou být statickou součástí hlavní nosné konstrukce. Desková mostovka je tvořena železobetonovou nebo ortotropní deskou.
Dubové mostovky se dělí dle polohy vůči nosné konstrukci na dolní, horní, mezilehlou a zavěšenou nebo vzepřenou. Podle konstrukční povahy se dělí na prvkovou a deskovou.
Mosty
Mezi nejrozšířenější typy mostů patří trámový most, jehož součástí jsou dubové mostovky a slouží k překlenutí překážek do maximální délky 33 metrů. Další mosty jsou rozdělovány podle druhu převáděné dopravy- silniční, městské, dálniční, železniční, tramvajové, kombinované nebo sdružené (pro dopravu silniční, kolejovou – včetně železniční – a někdy současně pro pěší), dále lávky pro pěší či inspekční a konečně mosty průmyslové a zvláštní, například průplavní, vodní, vodovodní (akvadukty), jezové atd.
V naší nabídce najdete jak samotné mosty, tak jednotlivé prvky konstrukce – dubové mostiny, dubové podélníky, příčníky, dubové mostovky a další produkty, díky kterým snadno zrekonstruujete stávající most nebo vytvoříte zbrusu nový.